🌐 پایگاه خبری بوعلی 🌐

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

🌐 پایگاه خبری بوعلی 🌐

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
logo-samandehi پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی

۱۱۳ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

جوانان منطقه بردنشانده قصد برگزاری یادواره شهدای منطقه بردنشانده را دارند ،کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای دفاع مقدس با حضور جوانان این منطقه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ جلسه کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای دفاع مقدس ، مدافعان حرم ، مدافعان امنیت منطقه بردنشانده با حضور جوانان منطقه و مسئولان دهیاری منطقه برگزار شد.

 

در این جلسه، موضوعات مهمی پیرامون حفظ و نگهداری آثار و اسناد شهدای گرانقدر دفاع مقدس و مدافعان امنیت و مدافعان حرم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این راستا، فراخوان جمع‌آوری آثار شهدای منطقه منتشر شد. علاقمندان می‌توانند تصاویر، دست نوشته‌ها، صوت و فیلم‌های مربوط به شهدای منطقه بردنشانده شهرستان مسجدسلیمان را از طریق پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا به شماره 09169819748 ارسال کنند.

 

آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان آذر ماه 1403 تعیین شده است.

 

این فراخوان فرصتی استثنایی برای تمامی علاقمندان به حفظ و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس منطقه فراهم می‌آورد تا با ارسال آثار و اسناد ارزشمند، سهمی در این حرکت فرهنگی بزرگ داشته باشند.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash
Correspondent: Ali Bagheri Kakash

 

 

مسئولان اجازه امدادرسانی و انتقال به ۲ کارگری که درحادثه انفجار پست برق ورزشگاه شهدای شهرقدس دچار سوختگی شدند با آمبولانس‌های مستقر در ورزشگاه ندادند و گفتند آمبولانس‌ها برای تمرین ۲تیم استقلال و الغرافه است.

واقعاً برای این دوستان جان انسان ارزشمند است ؟؟ دو کارگر زحمت کش که در ورزشگاه برای آماده سازی ورزشگاه جهت حفظ آبروی کشور تلاش کردند طی حادثه آسیب دیدند اما آمبولانس برای تمرین است ؟؟

 

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

رئیس قوه قضاییه گفت: دشمنان تلاش مجدانه‌ای را به کار بسته‌اند تا در کشور ما ناامنی ایجاد کنند و اگر عنایت پروردگار و مجاهدت‌های نیرو‌های مسئول نبود، اتفاقات ناگواری به وقوع می‌پیوست.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۲۶ شهریور) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت نبی‌مکرم اسلام (صلّی‌اللَّه‌علیه‌واله) و امام جعفرصادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: وحدت نیاز قطعی مسلمانان است؛ چنانچه مسلمانان در طول اعصار و مقاطع پیشین، بر محور وحدت حرکت می‌کردند، اصلاً رژیم غاصب صهیونیستی شکل نمی‌گرفت که بخواهد در طول حدود هشت دهه این مقدار وسیع جنایات را در فلسطین مرتکب شود.

 

او افزود: اگر مسلمانان در حول محور وحدت سِیر می‌کردند، حداقل در طول این یازده ماه اخیر که از جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌گذرد، مراودات اقتصادی و تجاری خود را با رژیم اشغالگر قطع می‌کردند تا ماشین کشتار صهیونیست‌ها را متوقف سازند؛ مع‌الأسف تاکنون با فقدان این وحدت در میان مسلمین مواجه بودیم و ان‌شاءالله به برکت خون‌های ریخته شده در فلسطین، وحدت میان مسلمین گسترش یابد و شاهد قطع دست متجاوان به ممالک اسلامی باشیم.

 

از مبارزه با فساد در عرصه‌های مختلف غافل نشویم

 

رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست امروز به امر خطیر مقابله‌ همه‌جانبه با فساد در ساحت‌های گوناگون پرداخت و گفت: قوه قضاییه از بخش‌ها و مجموعه‌های پیشتاز در امرِ خطیر مبارزه و مقابله با فساد است؛ به هیچ وجه نباید از مبارزه با فساد در عرصه‌ها و ساحت‌های گوناگون اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی غافل شویم؛ فساد، مُسری است و از درون تهی می‌سازد؛ چنانچه از امر خطیر مبارزه با فساد غفلت ورزیم آنگاه کشور و مردم و قوای نظام آسیب می‌بینند؛ البته ممکن است در مقاطع و بنا بر اقتضائات مختلف روش‌ها و شیوه‌های مقابله با فساد متفاوت باشد، اما در اصل مقابله با فساد هیچگونه تردیدی وجود ندارد.

 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما در مقابل برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی که وجود دارد مسئول هستیم و نمی‌توانیم در قبال این ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت باشیم؛ در این عرصه، بیش از پیش باید به مقوله‌ی آموزش و تربیت اهتمام ورزیم و اقدامات و تدابیر پیشگیرانه را با قوت و وسع بیشتری بکار ببندیم. این موضوع در حوزه مسائل اقتصادی نیز صدق می‌کند؛ فساد اقتصادی با خود ناامیدی و تقلیل سرمایه اجتماعی را به همراه می‌آورد و اختلافات طبقاتی را زیاد می‌سازد؛ در این قضیه نیز اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه بسیار ضروری است؛ همه مسئولان ذیصلاح قضایی از رؤسای کل و دادستان‌ها تا بخش‌های پیشگیری و نظارتی و راهبردی، با توان و همت بیشتری در این عرصه ورود داشته باشند.

 

امنیت به طور ویژه مورد تاکید باشد

 

رئیس عدلیه گفت: در حوزه مسائل امنیتی اعم از تأمین و تحکیم امنیت فیزیکی و روانی مردم نیز به هیچ وجه نباید غفلت کنیم؛ ایضاً در حوزه مسائل مربوط به تأمین امنیت سرمایه‌گذاری برای رشد بنیّه تولیدی و اقتصادی کشور نیز که در زمره ضروریات و اولویت‌های امروز ماست، نباید به هیچ عنوان، تعلل و درنگ داشته باشیم؛ ضروری است همه این مسائل را با هم به پیش ببریم و از پیشبرد یکی و وانهادن دیگری، بپرهیزیم؛ چنانچه در پیشبرد همزمان و توأمان این مقولات، هماهنگی وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم به اهداف تعیین شده نائل آییم.

 

دشمن درصدد ایجاد ناامنی در کشور است

 

قاضی‌القضات تصریح کرد: دشمنان تلاش مجدانه‌ای را به کار بسته‌اند تا به انحاء مختلف در کشور ما ناامنی ایجاد کنند؛ اگر فضل و عنایت پروردگار و همچنین مجاهدت‌های خاموش و آشکار نیرو‌های مسئول نبود، اتفاقات ناگواری به وقوع می‌پیوست؛ از قبل انتخابات مجلس در اسفند سال گذشته تا امروز دشمنان تلاش و برنامه‌ریزی‌های فوق‌العاده‌ای را با تخصیص اعتبارات و تجهیز و تعلیم نیروهای‌شان، تدارک دیدند تا کشور ما را ناامن سازند، اما با همت مسئولان‌امر، این تلاش‌ها خنثی شد؛ فلذا در اینجا باید به سهم خود از نیرو‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و مسئولان و نیرو‌های قضایی که از امنیت مردم صیانت کرده و می‌کنند، کمال قدردانی را داشته باشم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به حربه‌های دشمنان برای ناامن‌سازی کشور گفت: دشمنان در پروژه ناامن‌سازی ایران اسلامی حربه‌ها و شگرد‌ها و تاکتیک‌های مختلفی را اتخاذ می‌کنند؛ گاهی با ماشین تخریب، به جلو می‌تازند؛ گاهی منافقانه حرکت می‌کنند و در پوشش شعار‌های خوب به پیش می‌آیند، اما اغراض شوم خود را دنبال می‌کنند و مصداق «کلمة حقٍ یُراد بها باطل» می‌شوند؛ فلذا ما نیز باید در برابر تاکتیک‌های دشمنان، اقدامات متناسب و مقتضی را به کار ببندیم؛ در اینجا مقوله‌ی تبیین‌گری و فعالیت‌ها و کنش‌های مؤثر رسانه‌ای، نمود و جلوه بیشتری دارد؛ در این عرصه بعضاً لازم است درخصوص محتوا و موضوعی، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای داشت تا ابتکار عمل به دست دشمن برای تحریف و جعل واقعیت و کتمان حقیقت نیفتد؛ علاوه بر اینها و مهم‌تر از اینها، آنچه در امر مقابله با دشمن و فتنه‌های ایجاد شده توسط او، اهمیت دارد، بصیرت و بصیرت‌افزایی و وظیفه شناسی و اقدام به‌موقع است.

 

رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست امروز با اشاره به اهمیت مقوله‌ هم افزایی و هماهنگی در کلیه بخش‌ها و مراجع قضایی اظهار کرد: مقامات و مسئولان قضایی در بخش‌ها و مراجع مختلف، استفاده از همه ظرفیت‌ها و استعداد‌های درون قوه‌ای و ظرفیت‌های قوای دیگر و ظرفیت‌های مردمی را مورد توجه جدی قرار دهند. ضرورت دارد کار‌ها و امور در دستگاه قضایی بیش از پیش از انسجام و استحکام برخوردار باشد؛ مبادا به گونه‌ای باشد که فعالیت یک بخش در دستگاه قضایی، کار و زحمات بخش‌های دیگر را خنثی کند؛ باید بیش از پیش در راهبرد‌ها و روش‌ها هم‌افزایی و هماهنگی داشته باشیم و به گونه‌ای تمشیت کنیم که مصوبات ما که در راستای ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم و مراجعان است، در کلیه بخش‌های قضایی از خُرد تا کلان، ساری و جاری باشد.

 

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: این هماهنگی و هم‌افزایی که مدام بر آن تاکید می‌کنیم باید میان قوه قضاییه و قوای دیگر نیز برقرار باشد؛ امروز همه قوا بر کلیات و اصولی نظیر اجرای سیاست‌های کلان ابلاغی و جلب رضایت مردم و رفع مسائل مزمن کشور، اجماع و اتفاق‌نظر دارند؛ حال ضروری است در جزئیات و مصادیق مرتبط با این امورِ اولویت‌دار نیز به اشتراک نظر نائل آییم؛ در این مسیر ضرورت دارد تا بر تعاملات قوا بیفزاییم و از ظرفیت‌های یکدیگر بیش از پیش بهره بگیریم؛ فضای حاکم میان قوای کشور، فضای همدلی و همکاری دوری از اصطکاک و تنش است؛ باید از این فضای مساعد برای تعالی نظام و پیشبرد امور کشور و مردم به نحو احسن بهره بگیریم.

 

رئیس عدلیه در بخشی از سخنانش در جریان نشست امروز با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس، غیرت دینی، اطاعت از، ولی امر، روحیه جهادی و وحدت مردم، در عالی‌ترین وجه خود، نمود و تجلی یافت؛ صحنه‌هایی در دوران دفاع مقدس خلق شد که در تاریخ بی‌نظیر و بی‌مانند است؛ حضور همه اقشار مردمی از زن و مرد و پیر و جوان در جبهه و پشت جبهه و همچنین ایمان و اخلاص و نصرت‌های الهی، از همان جلوه‌های بی‌نظیر تاریخی دوران دفاع مقدس است. ما با اتکاء به همین سرمایه‌های گرانبها، در دوران دفاع مقدس، به توفیقاتی شگرف نائل شدیم و ضمن آنکه از اشغال حتی یک وجب از خاک خود جلوگیری کردیم، به خودباوری‌ای نائل شدیم که همین امر در دوره‌های بعدی موجبات پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های علمی و فناورانه شد. همچنین در دوران دفاع مقدس بود که انسان‌های بزرگی نظیر حاج قاسم و حاج قاسم‌ها تربیت یافتند که در مقاطع بعدی خدمات شایانی را به کشور و نظام و اسلام کردند.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت، علاج و راه مقابله با توطئه‌ها را تکیه بر وحدت خواندند و تاکید کردند: موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که به مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام سالروز ولادت با سعادت نبی اکرم (ص) برگزار شد، گفتند: مسئله هویت امت اسلامی، مسئله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است و مرز‌های جغرافیایی، حقیقت و هویت امت اسلامی را تغییر نمی‌دهد.

 

ایشان با اشاره به تلاش‌های خصمانه برای بی‌تفاوت کردن مسلمانان به هویت اسلامی خود، افزودند: این خلاف تعالیم اسلامی است که یک مسلمان از رنج مسلمانی دیگر در غزه یا دیگر نقاط جهان غافل باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، علمای اهل سنت را به تکیه بر هویت اسلامی و امت اسلامی فراخواندند و با اشاره به طراحی‌ها و فعالیت‌های سابقه‌دار بدخواهان برای دامن زدن به اختلاف‌های مذهبی در جهان اسلام به‌ویژه در ایران، بیان کردند: آنها با استفاده از ابزار‌های فکری، تبلیغی و اقتصادی به دنبال جداسازی شیعه و سنی در کشور ما و هر منطقه دیگر اسلامی هستند و با اقداماتی همچون وادار کردن افرادی از طرفین به بدگویی به لجاجت و اختلاف دامن می‌زنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علاج و راه مقابله با این توطئه‌ها را تکیه بر وحدت خواندند و تاکید کردند: موضوع وحدت نه یک تاکتیک بلکه یک اصل قرآنی است.

 

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز تأسف از برخی اقدامات دانسته یا نادانسته برای مخدوش کردن وحدت شیعه و سنّی گفتند: البته با وجود انبوه توطئه‌ها، جامعه اهل سنت ما مجدانه با این انگیزه‌های خصمانه مقابله کرده است که گواه آن ۱۵ هزار شهید اهل سنت در دفاع مقدس و مقاطع دیگر و شهادت جمع زیادی از علمای اهل سنت در راه حق و انقلاب است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستیابی به هدف مهم عزت امت اسلامی را جز از راه اتحاد میسّر ندانستند و گفتند: امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار مورد سؤال قرار خواهد گرفت.

 

در این دیدار، مولوی عبدالرحمن چابهاری از علمای اهل سنت استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه چاربهار، مولوی عبدالرحیم خطیبی از علمای اهل سنت استان هرمزگان و امام جمعه قشم، و ماموستا عبدالسلام امامی از علمای اهل سنت آذربایجان غربی و امام جمعه مهاباد، با تقدیر از رویکرد‌های وحدت‌آفرین جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و حمایت‌های ایشان از جامعه اهل سنت، بر تقویت زمینه‌های وحدت‌زا و استفاده از ظرفیت‌های بومی بخصوص در مناطق سنی‌نشین برای پیشرفت کشور تأکید کردند و موضوع مقابله با جریان‌های تکفیری و افراط‌گرا را نیز یک ضرورت دانستند.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

 

 

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

هفته وحدت

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جبهه مقاومت با اقتدار در حال به انزوا کشیدن رژیم صهیونیستی است، گفت: ارتش یمن امروز پایتخت و مرکز فساد رژیم صهیونیستی و موساد را با موشک مافوق صوت مورد هدف قرار داد که این اقدام مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عصر امروز در اجلاسیه شهدای زن رسانه محور و مقاومت و یادواره شهیده طاهره حداد نژاد در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه قرارگرفتن ماهواره چمران ۱ با موشک قائم ۱۰۰ سپاه بر مدار زمین نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است اظهار کرد: این فناوری در دنیا تنها در اختیار چهار کشور است که این اتفاق منجر به تحیر استکبار شده و دشمنان باید بدانند که این تازه اول راه است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت با اقتدار در حال به انزوا کشیدن رژیم صهیونیستی است، گفت: ارتش یمن امروز پایتخت و مرکز فساد رژیم صهیونیستی و موساد را با موشک مافوق صوت مورد هدف قرار داد که این اقدام نشان‌دهنده انزوا و نابودی رژیم صهیونیستی است. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین شهدای رسانه را جزو مظلوم‌ترین شهدای تاریخ دانست و افزود: شهدای رسانه در دوران دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای مظلوم عرصه رسانه در غزه با خون خود نشان دادند که رژیم صهیونیستی و استکبار تنها ادعای رعایت حقوق بشر داشته و بویی از انسانیت نبردند.

سلیمانی با تأکید بر لزوم توجه به نقش اصحاب رسانه در احقاق حق مردمان مظلوم فلسطین بیان کرد: در دوره جنگ ترکیبی و شناختی اصحاب رسانه نقش مهمی در احقاق حق مظلومان فلسطین و غزه دارد و در این راه حتی خون پاک خود را فدا کردند.

وی با اشاره به ریشه تاریخی حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی تصریح کرد: از ابتدای پیدایش اسلام به‌وضوح اثبات شده که مردمانی که در بیت‌المقدس زندگی می‌کردند فلسطینیان بودند و حتی مسجدالاقصی به قبله نخست مسلمین مبدل شد، به همین دلیل رژیم غاصب صهیونیستی شد با زور و جنایت آن منطقه به تسخیر خود در آورده و اقدام به شهرک‌سازی بپردازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه یکی از اهداف رژیم صهیونیستی تصرف بیت‌المقدس و نابودی مسجدالاقصی بوده است، گفت: کشورهایی که امروز مدعی تمدن، حقوق بشر و مدنیت هستند در یک‌صد سال گذشته کودکان و زنان بسیاری را برای تصرف و نابودی بیت‌المقدس به خاک و خون کشیدند.

سلیمانی با تأکید بر اینکه غرب به دنبال تصاحب سرزمین‌های اسلامی است، تصریح کرد: در طول یک‌صد سال گذشته رژیم صهیونیستی از طریق ۶۵ قتل‌عام، جنگ‌های صلیبی و لشکرکشی نتوانست موفق به انجام این کار شود و اکنون دست به هرگونه جنایت علیه مسلمانان زده که نمونه بارز آن را در تشکیل داعش و جنایات غزه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه جنایات شبانه‌روزی رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت است، گفت: مقاومت ملت فلسطین سبب شده تا رژیم صهیونیستی آرزوی گلایه فلسطینیان‌ را با خود به گور ببرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین جمهوری اسلامی و ملت ایران را پیشران جبهه مقاومت و اثبات‌کننده جنایات رژیم صهیونیستی دانست و گفت:غرب اکنون در تلاش برای متوقف کردن ملت ایران است ولی ملت و دانشجویان غربی هم‌اکنون در دفاع و حمایت از مردم غزه به پا خواسته و راهپیمایی‌های عظیمی را برپا کردند.

سلیمانی با اشاره به آغاز دوره‌ای از جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بیان کرد: اکنون دوره‌ای جدید در جهان بین‌الملل ایجاد شده و در این دوره به فضل إلهی رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد زیرا این یک سنت الهی بوده و این دوره مرحله به مرحله در حال رشد است‌.

وی با بیان اینکه انقلابی اسلامی در راستای ایجاد عدل، عدالت و صلح در جهان بین‌الملل به‌ویژه صلح در فلسطین تشکیل شده و با نجات فلسطین، بشریت نجات پیدا خواهد کرد، افزود: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به دنبال آغاز جنگ نبود ولی با این حال هرگز تسلیم نشده و در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و به گستاخی دشمن پاسخ محکم داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تمدن غربی را تمدنی برگرفته از وحشی‌گری و نسل‌کشی دانست و بیان کرد: تمدن غربی، جوانان و نوجوانان را دعوت به برهنگی، شیطان پرستی، ناهنجاری و عدم وطن‌پرستی می‌کنند و تمامی این موارد نشان می‌دهد که استکبار هدفی را به انزوا کشیدن کشور ندارد لذا همگان بدانند تنها راه حفظ عزت کشور، در پیش گرفتن راه علم و توجه به گام دوم انقلاب اسلامی است.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز شاهد آن هستیم که مدعیان آزادی، حتی تحمل تجمع و شعار دانشجویان در دانشگاه‌های غرب را ندارند و به‌سرعت، رؤسای آن دانشگاه‌ها را عزل می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از ایثارگران و مدافعان حرم در روز ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ گفت: آن چیزی که چنین جمعی را دور هم جمع می‌کند، نه‌تنها یک حرکت سیاسی، بلکه فراتر از آن، یک حرکت دینی و اعتقادی است که تحلیل آن، یک روز در دفاع مقدس بود؛ یک روز در کارهای جهادی و سازندگی و یک روز در انتخابات. یکی از جفاهایی که این سال‌ها به مفهوم ایثارگری شده است، این است که مدام گفته می‌شود ایثارگران فلان امتیازات را می‌گیرند درحالی‌که مفهوم ایثار، یعنی اعطا و بخشیدن چیزی. اتفاقاً تمایز چنین جمعی، این است که برای منافع شخصی خود، چشم داشتی ندارند.

وی افزود: وقتی هدف ما بزرگ باشد، دیگر آخرت خودمان را به‌خاطر دنیای دیگری، خراب نمی‌کنیم؛ این نیز یکی دیگر از تمایزات این حرکت است. به همین سبب نیاز است که الگوی خودمان را برای رسیدن به اهداف، شکل دهیم. الگوی اشتباه یک شخص یا جریان، نمی‌تواند الگوی ما باشد. یکی از بهترین الگوهای کار جمعی، انقلاب اسلامی است. حضرت امام (ره) حزب نداشتند اما تا جایی بین همهٔ اقشار مردم اثر گذاشته بودند که حتی در روستاهای استان لرستان، مردم روستا مانند مردم تهران و سایر شهرهای کشور، هر روز علیه رژیم پهلوی تظاهرات می‌کردند.

جلیلی گفت: یکی از علل موفقیّت‌های ما در دفاع مقدس، این بود که هر شخصی، نسبت خود را با این جبهه تعریف کرده بود. از آن پیرزن در پشت‌جبهه تا جوانان و نوجوانان در خط مقدم؛ تا جایی که وقتی یک بنّای مشهدی نقش خود را در این جبهه پیدا می‌کند، می‌شود فرمانده یک گردان یعنی شهید عبدالحسین برونسی. وقتی دانش‌آموز ما در دفاع مقدس توانست نقش خود را پیدا کند و در آن عرصه مؤثر باشد، پس بعد از نیز باید بتواند در عرصه‌های جدیدی همچون کشاورزی، اقتصاد، فرهنگ، هنر، صنعت و… نیز، نقش خود را در این جبهه پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بنده واقعاً باور دارم که یکی از عوامل موفقیّت همین دولت فعلی، علاوه بر اصلاح ایرادات وزارت‌خانه‌ها و…، این است که بستری را برای ایفای نقش همهٔ مردم فراهم کند. اگر می‌خواهیم چنین هدف بزرگی را دنبال کنیم، نمی‌شود یک نفر یا یک جمع، ولو بااخلاص، بنشینند و به‌جای بقیه تصمیم بگیرند یا برای دیگران نقش تعیین کنند! در این عرصه، هرکس باید باتوجه‌به استعداد و ظرفیت خود، نقش خود را ایفا کند.

جلیلی در ادامهٔ سخنان خود با تأکید بر ظرفیت‌های مغفول ماندهٔ مردم کشورمان، تأکید کرد: وقتی ما می‌بینیم یک عزیزی از اهلی آبادهٔ استان فارس در اربعین حسینی، پویش زمینه‌سازی حضور ۲۰۰ میلیون زائر در اربعین حسینی را با شعار «یک اربعین فرصت؛ هر زائر یک نقش پر شکوه» راه‌اندازی می‌کند، ما باید پشت سر او و این ایده حرکت کنیم. یعنی باید بتوان این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را حول یک هدف مشترک به ظهور رساند. در همین ۱۱ سال گذشته که بنده توفیق داشته‌ام در اکثر استان‌ها و بسیاری از شهرستان‌ها و روستاها حضور پیدا کنم، استعدادها و توانمندی‌هایی را دیده‌ام که در همین جلسات خودمان در تهران نیست. یکی از دغدغه‌ها و افسوس‌های من، این است که چرا این استعدادها و افراد، فرصت بروز و ظهور پیدا نمی‌کنند؟!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری حوادث سال ۱۴۰۱ در کشورمان و سیاست‌های دوگانهٔ غرب در قبال مسئلهٔ زنان، ادامه داد:

امروز خیلی از حرکت‌هایی که دشمن انجام می‌دهد، ناظر به نقاط قوّت ما و نقاط ضعف خودش است. در همین فتنه‌ای که با شعار «زن-زندگی-آزادی» مطرح شد، موضوع زن، زندگی و آزادی، جزو نقاط قوت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستند که اتفاقاً طرف مقابل در این موضوعات به بن‌بست رسیده است. امروز می‌بینیم همین‌هایی که ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، هزاران زن و کودک را در غزّه به شهادت می‌رسانند.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که مدعیان آزادی، حتی تحمل تجمع و شعار دانشجویان در دانشگاه‌های غرب را ندارند و به‌سرعت، رؤسای آن دانشگاه‌ها را عزل می‌کنند.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

 

 

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

برندگان قرعه‌کشی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ایران خودرو از طریق سایت فروش یکپارچه این خودروساز اطلاع‌رسانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ مراسم اولویت‌بندی (قرعه‌کشی) درخواست‌های ثبت‌شده برای خرید محصولات ایران خودرو روز یکشنبه ۱۱ شهریور با حضور نمایندگان سازمان‌های نظارتی برگزار شد و بخشی از نتایج ۱۸ شهریور اعلام شد.

امروز هم نتایج برندگان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از طریق سایت فروش یکپارچه ایران خودرو به آدرس https://ikcosales.ir/ اعلام شد. 

در این دوره از ثبت نام متقاضیان، تعداد پروفایل‌های تشکیل شده توسط متقاضیان 3 میلیون و 288 هزار و 964 هزار و تعداد متقاضیان که در طرح عادی به بانک مراجعه و حساب وکالتی افتتاح کردند یک میلیون و 703 هزار و 633 مورد بود. 

همچنین تعداد سفارش گذاری متقاضیان در مجموع 3 میلیون و 53 هزار و 129 مورد و تعداد سفارش طرح عادی یک میلیون و 661 هزار و 444 مورد و تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک میلیون و 69 هزار و 54 مورد و تعداد سفارش طرح فرسوده 252 هزار و 776 مورد و تعداد سفارش طرح برقی نیز 69 هزار و 855 مورد بوده است. 

در این دوره 807 هزار و 305 نفر روش خرید از طریق پیش فروش را انتخاب کردند و تعداد متقاضیان روش فوق‌العاده نیز 2 میلیون و 245 هزار و 764 نفر بوده‌اند.

تعداد خودروهای قابل عرضه این شرکت در این نوبت از ثبت نام 115 هزار خودرو است و تحویل این خودروها تا پایان سال جاری خواهد بود.

ظرفیت در نظر گرفته شده برای محصولات عرضه شده در این چهار طرح، به ترتیب 30 درصد برای متقاضیان طرح عادی، 50 درصد برای متقاضیان طرح خانواده و جوانی جمعیت و نیز 20 درصد برای متقاضیان طرح خودروهای فرسوده است.

موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال 1403 خواهد بود که در روش فروش فوق‌العاده، 90 روز پس از واریز وجه انعقاد قرارداد با شرکت ایران‌خودرو و در روش پیش‌فروش، متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده‌ متقاضی در اولویت‌بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد است.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

باشگاه ملوان درخصوص فوت مرتضی خائفی، هوادار این تیم اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ اطلاعیه باشگاه ملوان به شرح زیر است:

 

برای ما که امروز سوگوار مرتضی خائفی هستیم، نکاتی از دیدار مقابل سپاهان وجود دارد که نمی‌توانیم در راستای احقاق حق باشگاه و هوادارانمان آن را نادیده بگیریم. 

 

آنطور که از شواهد و تصاویر مشخص است امدادرسانی به مرحوم خائفی در «زمان طلایی» که باید صورت می‌پذیرفت انجام نشد. مگر نقش نیرو‌های امدادی حاضر در استادیوم غیر از این است که در اولین فرصت پس از چنین اتفاقاتی وارد عمل شده و تمامی امکانات را جهت احیاء در اختیار بیمار قرار دهند؟ 

 

به واقع اگر حضور فیزیکی سرمربی ملوان روی سکوی تماشاگران نبود روند انتقال بیمار به پیست استادیوم زمان بیشتری نیز می‌برد.

 

عوامل برگزاری مسابقه می‌بایست با توجه به صراحت متن آئین نامه در این خصوص، تا روشن شدن کامل وضعیت مرحوم مسابقه را متوقف می‌کردند. یقیناً هیچ رویدادی در آن لحظه مهم‌تر از نجات جان یک انسان نبود.

 

پس از انتقال بیمار به پیست استادیوم، با وجود اصرار پزشک باشگاه ملوان مبنی بر احیای بیمار در محل، اعتنایی به این درخواست نشد و عوامل سعی بر انتقال هرچه سریعتر بیمار با آمبولانس به بیمارستان را داشتند، در حالی که عقل و علم پزشکی حکم می‌کرد در آن لحظه از جابجایی بیمار خودداری شود و عملیات احیاء با توقف کامل هر رویدادی، با در اختیار قرار دادن تمامی امکانات موجود در استادیوم، در محل صورت پذیرد. 

 

لازم به ذکر است که پزشک، مدیررسانه و اعضای دیگر باشگاه ملوان که در صحنه حضور داشتند در آمبولانس مذکور که در کنار پیست حضور داشت و مرحوم را درون آن قرار دادند، دستگاه AED (دستگاه شوک) مشاهده نکردند. ضمن اینکه با وجود شرایط بحرانی بیمار، در مسیر بیمارستان وی را مجدد به آمبولانس دیگری انتقال دادند!

 

برخلاف اظهارات غیرمسئولانه یکی از عوامل برگزاری مسابقه، سرمربی ملوان در ۲ نوبت خواستار توقف کامل مسابقه و لغو جریان بازی شدند. یک بار در لحظه اتفاق در دقیقه ۲۵ بازی که سرمربی مستقیماً روی سکو‌های استادیوم حضور پیدا کرد و بار دیگر حدوداً در دقیقه ۶۰ مسابقه که خبر فوت هوادار ملوان از روی سکو‌ها به نیمکت انتقال پیدا کرد که اظهارات صریح مسئول اورژانس ورزشگاه فولادشهر این ادعا را تایید می‌نماید.

 

ما از سوی ناظر مسابقه به اعضای تیم ملوان اطمینان داده شد که خبر فوت هوادار ملوان شایعه است. بدون شک اگر در آن لحظه کادرفنی و اعضای باشگاه ملوان به یقین می‌رسیدند که هوادار ملوان در بیمارستان فوت شده و مسئولین برگزاری مسابقه در این خصوص خلاف واقعیت را صرفاً برای برای به پایان رساندن مسابقه عنوان نمی‌کردند، اعضای تیم ملوان بدون توجه به نتیجه مسابقه و با پذیرفتن تمامی تبعات بعدی زمین مسابقه را ترک می‌نمودند.

 

حال آنکه پس از این اتفاقات تلخ انتظار باشگاه ملوان که سوگوار از دست دادن یکی از اعضای خانواده خود بوده و هست، این بود که همه عوامل رفتار و گفتار مسئولانه تری در قبال یک انسان داشته باشند و از تحریف متن قانون و فرار از واقعیت برای شانه خالی کردن از مسئولیت خودداری نمایند.

 

در پایان هیچ چیز بالاتر جان یک انسان و انسانیت نیست و آن چیزی که اهمیت دارد این است که ما از ۲۳ شهریور تا ابد، یکی از اعضای خانواده خود را از دست دادیم و برای همیشه «یکی کمتریم». 

 

باشگاه ملوان در پی اتفاقات فوق‌الذکر با شکایت در مراجع قضایی تا حصول نتیجه نهایی و بدون مماشات، پیگیر احقاق حق هواداران خود خواهد بود.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در عملیات صبح امروز در خاک فلسطین اشغالی یک هدف نظامی مورد تهاجم قرار گرفته و در این حمله از موشکی مافوق‌صوت استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ظهر امروز (یکشنبه)، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد عملیات موشکی امروز این کشور در منطقه یافا یک هدف نظامی را مورد تهاجم قرار داده است.

یک موشک بالستیک یمنی، صبح امروز، با عبور از لایه‌های پدافندی ارتش اسرائیل به یک نقطه در نزدیکی فرودگاه «بن‌گوریون» در تل‌آویو اصابت کرد و رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند ارتش این رژیم در حال بررسی علت ناکامی سامانه‌های پدافندی در رهگیری این موشک است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره این حمله گفت این عملیات با یک موشک بالستیک مافوق‌صوت جدید انجام شده که توانسته به هدف خود برسد و پدافند دشمن در رهگیری و مقابله با آن ناکام مانده است.

یحیی سریع ادامه داد: «این موشک مافوق صوت مسافت تخمینی 2040 کیلومتر را در 11 و نیم دقیقه طی کرد.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین با اشاره به رفتن حدود 2 میلیون اسرائیلی به پناهگاه، گفت این حمله باعث رعب و وحشت در محافل صهیونیست‌ها شده است.

یحیی سریع در عین حال اظهار داشت نیروی موشکی یمن فناوری‌های خود را باتوجه به اقتضای نبرد و چالش‌های موجود برای دستیابی به اهداف و دور زدن تمامی سامانه‌های رهگیری توسعه داده است.

او همچنین خاطرنشان کرد موانع جغرافیایی، حملات آمریکا و انگلیس و همچنین سامانه‌های پایشی، جاسوسی و رهگیر، مانع از حمایت یمن از فلسطین نخواهد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت دشمن باید چشم‌ انتظار عملیات ویژه‌تری باشد، زیرا اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» نزدیک است.

یحیی سریع سخنان خود را با این جمله پایان برد که دشمن باید در انتظار پاسخ اقدام جنایتکارانه خود در استان الحدیده یمن و حمایت جبهه‌های پشتیبان از ملت ستم‌دیده فلسطین باشد.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

وزارت کشور ونزوئلا از دستگیری ۶ تبعه خارجی و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از دستگیری ۶ تبعه خارجی از جمله ۳ شهروند ایالات متحده، ۲ شهروند اسپانیا و یک تبعه اهل جمهوری چک در این کشور و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خبر داد.

 

به گزارش بامداد یکشنبه سی‌بی‌اس نیوز، دیوسدادو کابلو وزیر کشور ونزوئلا در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که قرار بود این شهروندان خارجی در طرح سازمان سیا برای سرنگونی دولت ونزوئلا و کشتن چند تن از مقامات ارشد این کشور از جمله مادورو نقش ایفا کنند.

 

وزیر کشور ونزوئلا با اشاره به سلاح‌های کشف شده آمریکایی که به صورت غیرقانونی از سوی ایالات متحده وارد ونزوئلا شده بود، گفت: این سلاح‌ها از گروهی دیگر از عوامل سازمان جاسوسی آمریکا که در توطئه ترور مادورو دست داشتند، کشف و ضبط شده است.

 

کابلو با بیان اینکه یکی از شهروندان آمریکایی دستگیر شده به نام «ویلبرت جوزف کاستاندا گومز» از تفنگداران سابق نیروی دریایی آمریکا است، افزود: گومز سابقه خدمت در افغانستان، عراق و کلمبیا را در کارنامه خود دارد.

 

به نوشته سی‌بی‌اس نیوز، وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای بازداشت یک نظامی سابق این کشور در ونزوئلا را تائید و اعلام کرد: ما گزارش‌هایی هم درخصوص بازداشت ۲ شهروند دیگر آمریکایی در این کشور دریافت کرده‌ایم.

 

در همین حال سفارت اسپانیا در ونزوئلا تاکنون به درخواست اظهارنظر در مورد دستگیری شهروندانش در این کشور پاسخی نداده است.

 

وزارت کشور ونزوئلا ساعاتی پیش نیز در بیانیه‌ای از کشف و توقیف بیش از ۴۰۰ قبضه سلاح آمریکایی که به صورت غیرقانونی از ایالات متحده وارد این کشور شده بود، خبر داده بود. وزیر کشور ونزوئلا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: مقدار زیادی سلاح که از سوی ایالات متحده به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود، کشف و توقیف شده است.

 

پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی «نیکلاس مادورو»، به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیرو‌های پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

 

روز دوشنبه (۲۹ ژوئیه/هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ۶ سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهور منتخب» خواندند.

 

شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو را با ۵۱.۲ درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با ۴۴.۲ درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال سومین مرحله به‌روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوار‌ها در مهر ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ علیرضا محمدی با اشاره به بند "د" تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که براساس آن، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ضمن به روزرسانی داده‌ها، دو بار در سال با اتکا به داده‌های متقن و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و واقعیت­‌های اقتصادی کشور، درآمد سرانه خانوار‌ها و قدرت خرید مردم، نسبت به شناسایی گروه‌های مشمول حمایت و مشمولان ماده ۱۳ قانون حّمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برقراری حمایت­‌های یارانه‌­ای آنها و اعلام حذف گروه‌های پردرآمد از حمایت‌های یارانه‌ای اقدام کند، اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نیز به به‌روزرسانی داده‌های خانوار‌ها اشاره و تاکید شده است.

 

وی با بیان اینکه آخرین به روزرسانی داده‌های اقتصادی خانوار‌ها در دی‌ماه سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بر این بوده که شهریورماه سال ۱۴۰۳ نیز مرحله بعدی ثبت و اعمال به روزرسانی اقتصادی خانوار‌ها اتفاق بیفتد، از همین رو پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اقدام به دریافت و پایش داده‌های اقتصادی جدید خانوار‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف کرده تا براساس شاخص‌ها و متغیر‌های اقتصادی و رفاهی میزان وسع خانوار‌ها را بادریافت داده‌ها نسبت به بروزرسانی و اعمال دهک جدید اقدام کند.

 

محمدی در این میان نیز از عدم ارسال داده خانوار‌ها از سوی برخی دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانک مرکزی یکی از دستگاه‌های مهم داده‌ای محسوب می‌شود، اما تاکنون اطلاعات بانکی به این پایگاه برای این مرحله نرسیده است.

 

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در همین راستا از اعمال سومین مرحله به روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوار‌ها در اواخر شهریور یا مهرماه خبر داد و یادآور شد: طبق آئین‌نامه اجرایی بندالف، جز ۶، تبصره ۸ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳، در سال جاری وسع‌سنجی، رتبه‌بندی و دهک‌بندی خانوارها، براساس شاخص‌های دریافتی از سوی دستگاه‌ها امسال برعهده وزارت تعاون و تصمیم‌گیری برای حذف یا اضافه افراد مشمول با سازمان هدفمندی یارانه‌هاست که البته به دلیل تغییرات در دولت، نهایی شدن آیین نامه مذکور به تعویق افتاد و قرار است در هفته آتی پس از نهایی شدن و به محض ابلاغ، نسبت به اعمال دهک‌های جدید اقدام شود

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است تا بیش از ۷۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه مهارت‌های تخصصی را با سنجش نیاز بازار کار بگذرانند.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ سردار احمد صابری‌مقدم جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه سپاه، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: سن خدمت سربازی بسیار مهم است و شاید نقطه عطف در زندگی هر کدام از شما سربازان باشد.

وی افزود: بسیاری از کارکنان وظیفه تصمیمات مهمی که می‌خواهند بگیرند از اشتغال، ازدواج و سایر موضوعات دیگر در حین خدمت یا بعد از آن می‌گیرند اما معمولاً به بعد از خدمت سربازی موکول می‌کنند.

جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه اظهار کرد: هر کشوری یک حوزه به‌نام اشتغال زایی دارد یعنی به نوعی بالاخره کشور تولید دارد مصرف کننده دارد و لذا نیاز به بازار کار دارد.

سردار صابری‌مقدم بیان کرد: در گذشته نه چند دور شاید ابر چالش کشور موضوع بیکاری بوده است اما این به معنای بیکاری واقعی نیست و نبوده و نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نظام به هر حال مسئولیت دارد که مشکلات و تهدیدات را تبدیل به فرصت کند، گفت: بنابر تدبیر رهبر انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح باید به دولت، وزارتخانه و دستگاه‌های مرتبط که متولی مهارت‌آموزی و اشتغال بوده‌اند، کمک کند.

جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه تصریح کرد: بنابراین از حدود ۷ سال پیش که نیروهای مسلح وارد این حوزه شدند و به کمک دستگاه‌های اجرایی آمدند، قرار بر این شد که در نیاز بازار کار و اشتغال‌زایی کمک‌کننده باشند لذا این نیاز بازار حال و آینده به‌صورت شهری و استانی مهم است.

سردار صابری‌مقدم افزود: برای این موضوع در سپاه یک ساختار و ساز و کار اجرایی پیش بینی شد و یک قرارگاه مهارت آموزی تشکیل شد و به دنبال آن نیز در همه استان‌ها یک قرارگاه تشکیل و همه رده‌های سپاه ذیل آن قرارگاه آمدند.

وی با بیان اینکه به طور خاص ما در تهران چهار قرارگاه داریم، بیان کرد: یک قرارگاه مربوط به سپاه سیدالشهدای استان تهران با مرکزیت شهرری است، یک قرارگاه مربوط به سپاه تهران بزرگ و 2 قرارگاه یکی در غرب و یکی در شرق تهران هم برای موضوع برنامه‌ریزی و اجرا تشکیل شد.

جانشین معاون نیروی انسانی ستاد کل سپاه عنوان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است تا بیش از ۷۰ هزار نفر از کارکنان وظیفه مهارت‌های تخصصی را با سنجش نیاز بازار کار بگذرانند.

سردار صابری‌مقدم گفت: همچنین همه کارکنان وظیفه که از سال‌های قبل، امسال و سال‌های بعد اعزام می‌شوند موظف بر این هستند که مهارت‌های عمومی پنجگانه را طی کنند و همچنین مهارت‌های تخصصی را به صورت موردی و بر اساس نیاز بازار کار بگذرانند.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

فرمانده کل سپاه در پیامی به وزیر دفاع و وزیر ارتباطات پرتاب موفقیت‌آمیز ماهوارۀ تحقیقاتی «چمران-۱» را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی به وزرای دفاع و ارتباطات پرتاب موفقیت‌آمیز ماهوارۀ تحقیقاتی «چمران-۱» را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 برادران گران‌قدر: 

 امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده 

 وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 

سید ستار هاشمی 

وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات 

سلام‌علیکم؛

موفقیت ارزشمند و افتخارآفرین پرتاب "ماهواره تحقیقاتی چمران ۱ " و قرارگرفتن آن در مدار ۵۵۰ کیلومتری توسط "ماهواره‌بر قائم ۱۰۰ " با همت و اراده مشترک گروه فضایی صنایع الکترونیک ایران و همکاری پژوهشگاه هوافضا و شرکت‌های دانش‌بنیان که بیانگر عزم و اراده ایران و ایرانی برای فتح قله‌های رفیع پیشرفت در حوزه فناوری‌های نوظهور و برتر در عصر نبرد فناوری قدرت‌های جهانی است ، موجب مسرت و خرسندی آحاد همرزمان و همکاران در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " گردید.

این دستاورد بزرگ و باشکوه که یکی از جلوه‌های تجلی‌بخش همکاری "دولت " و "نهاد مقدس سپاه" در خلق یک رویداد و افتخار شکوهمند ملی است، نشان داد فرزندان رشید و دانشمند این سرزمین در عبور از فضای تحریم‌های گسترده و ظالمانه بین‌المللی برای تأمین الزامات و نیازهای پیشرفت "ایران قوی" تحت هدایت‌های حکیمانه و دوراندیشانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ( مدظله العالی) لحظه‌ای غفلت نکرده و برای سرافرازی ملت و مملکت اسلامی شبانه‌روز خود را در میدان جهاد و آفرینش صحنه‌های دل‌انگیز پیش برندگی کشور مصمم و استوار یافته‌اند.

بی شک این راه ادامه خواهد داشت و دشمنان عزت، عظمت و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی به‌رغم عملیات روانی و جنگ سیاه تبلیغاتی رسانه‌های استکباری، همچنان در انتظار رونمایی از نمادهای پیشرفت‌ها و موفقیت‌های غرورانگیز جدید فرزندان ملت شریف و قهرمان ایران که نتیجه ایمان، اراده، تکیه بر ذهن‌های پویا و خلاق برای ارتفاع بخشیدن به آوازه ایران عزیز از زمین به فضا است، خواهند بود.

این پیروزی بزرگ در مسیر پیمایش گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی را به امام و امت مقتدر و همچنین آن برادران عالی‌قدر و یکایک مسئولین، دانشمندان، متخصصان و نقش‌آفرینان این رخداد در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تبریک و تهنیت عرض نموده و دوام توفیق و سربلندی همگان را از خدای قادر متعال طلب می‌کنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اولین واکسن علیه ویروس آبله میمون را تائید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ امروز جمعه، سازمان جهانی بهداشت از اولین واکسن تایید شده علیه آبله میمون پس از ترس از تجربه دوباره همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان خبر داد.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که واکسن «MVA-BN» که برای مقابله با آبله میمون تعیین شده است، می‌تواند به افراد بالای ۱۸ سال از طریق تزریق دو دوز به فاصله ۴ هفته تزریق شود. 

 

این سازمان افزود که این یک گام مهم در مبارزه با این بیماری است، چه در شرایط شیوع فعلی در آفریقا و چه در آینده. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که برای اطمینان از دسترسی عادلانه به واکسن‌ها در جایی که بیشتر مورد نیاز است، نیاز به افزایش فوری تولید، تهیه، کمک‌های مالی و توزیع وجود دارد.

 

ماه گذشته، سازمان بهداشت جهانی آبله میمون را یک مسئله بهداشتی اورژانسی در جهان اعلام کرد که بالاترین سطح هشداری است که این سازمان می‌تواند صادر کند.

 

امسال بیش از ۱۴۰۰۰ مورد ابتلا به این ویروس با ۵۲۴ مرگ و میر مشاهده شده است که افزایش قابل توجهی در موارد گزارش شده در مقایسه با سال ۲۰۲۳ است.

 

آگوست گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا اعلام کرد که شیوع آبله میمون‌ها درپی بیش از ۵۰۰ مرگ، یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی است و خواستار کمک‌های بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش این ویروس شد.

 

شایان ذکر است که ویروس آبله میمون از طریق تماس قابل انتقال است و این بیماری در موارد نادر ممکن است منجر به مرگ شود. از علائم آن می‌توان به سردرد، درد عضلانی، درد پشت، ضعف و تورم غدد لنفاوی اشاره کرد. موارد آبله میمون در چندین کشور آفریقایی به ویژه جمهوری دموکراتیک کنگو، بوروندی، کنیا، رواندا و اوگاندا گسترش یافته است.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

در حالی که هر روز شاهد افشای وام های چند میلیاردی برای تعدادی از مدیران و… هستیم اما جوانان ما ماهها در صف وام ازدواج خود مانده اند! متاسفانه عده ای جهت راه اندازی پتروپالایش فقط سنگ اندازی کردند و اجازه ندادند این پروژه اشتغالزا در شهر راه اندازی شود!علیرغم همه تلاش های دولت آقای رئیسی یکی از ایرادات دولت سیزدهم تعلل در جابجایی مدیران ضعیف بود. متاسفانه در شهرستان ما نیز این مشکل وجود داشته و دارد ، بعضی مدیران در شهرستان بجای آن که خود را خادم مردم بدانند طوری رفتار می کنند که انسان را به یاد مدیران دوران طاغوت می اندازند ،خواهان نگاه ویژه وزیر نفت به شهرستان مسجدسلیمان هستیم! پروژه های خوبی در مسجدسلیمان آغاز شده است اما مردم انتظار دارند با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی در روند کار تسریع و به صورت شبانه روزی کار شود.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ حجت الاسلام بهزاد داودی امام جمعه موقت مسجدسلیمان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت رسول اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) خواستار فراهم کردن شرایط اشتغال و ازدواج جوانان، توسط دولت شد.

وی ادامه داد:والدین و مدیران وظیفه دارند شرایط لازم برای تسهیل ازدواج جوانان را فراهم کنند. وی افزود: در شرایط کنونی دشمنان نظام مقدس اسلامی، حریم و بنیاد خانواده ها را هدف قرار داده اند و این مسئله ضرورت حفظ و حراست از نهاد خانواده را بیش از پیش نمایان می سازد.

امام جمعه موقت مسجدسلیمان ادامه داد: در حالی که هر روز شاهد افشای وام های چند میلیاردی برای تعدادی از مدیران و… هستیم اما جوانان ما ماهها در صف وام ازدواج خود مانده اند!

داودی ادامه داد: اشتغال و ازدواج جوانان بسیار حائز اهمیت است. در همین مسجدسلیمان اگر اجازه می دادند پتروپالایش که مقدمات آن نیز فراهم شده بود به سرانجام می رسید نور امیدی در دل جوانان روشن می شد و قطعا به سمت ازدواج نیز روی می آوردند اما متاسفانه عده ای فقط سنگ اندازی کردند و اجازه ندادند این پروژه اشتغالزا در شهر راه اندازی شود!

وی ابراز امیدواری کرد در دولت جدید تدبیری اندیشیده شود تا این پروژه عظیم و اشتغالزا مجددا در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد اشتغال جوانان که یکی از مشکلات اصلی شهرستان است باشیم…

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مدیریتی در شهرستان نیز گفت: علیرغم همه تلاش های دولت آقای رئیسی یکی از ایرادات دولت سیزدهم تعلل در جابجایی مدیران ضعیف بود. متاسفانه در شهرستان ما نیز این مشکل وجود داشته و دارد.

مدیرانی که نه تنها در دسترس مردم نیستند حتی گاها در دسترس کارکنان خود هم نیستند. مدیری که حتی جواب تماس های ما را هم نمی دهند چگونه می خواهد به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی گفت: بعضی مدیران در شهرستان بجای آنکه خود را خادم مردم بدانند طوری رفتار می کنند که انسان را به یاد مدیران دوران طاغوت می اندازند.

حجت الاسلام داودی ادامه داد: از فرماندار و نماینده محترم انتظار داریم به جد پیگیر این مشکل باشند…

امام جمعه موقت مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود خواهان نگاه ویژه وزیر نفت به شهرستان مسجدسلیمان شد و گفت: اینجا زادگاه نفت است اما متاسفانه نگاهی در شان مردم به این شهر نشده است! شهری که دارد با شیره جانش به آبادانی کشور کمک می کند همچنان با مشکلات ابتدایی چون آب، فاضلاب، جاده، آسفالت دست به گریبان است که به هیچ وجه زیبنده این مردم نیست.

وی ادامه داد: این مشکلات کی باید مرتفع شوند؟! مردم کی باید ثمره این انقلاب را حس کنند؟ چرا آن گونه که باید سهم ما را نمی دهند؟!

داودی گفت: در حالی که چند روز به آغاز مدارس مانده است همچنان مشکلات سرمایشی بسیاری از کلاس ها باقی مانده است!

خطیب نماز جمعه مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاش های فرماندار و شهردار مسجدسلیمان گفت: پروژه های خوبی در مسجدسلیمان آغاز شده است اما مردم انتظار دارند با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی در روند کار تسریع و به صورت شبانه روزی کار شود.

امام جمعه موقت مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته وحدت گفت: شیعیان مشترکات فراوانی با برادران اهل سنت دارند که می‌تواند نقطه وحدت آنان باشد. وی ادامه داد: تدبیر حضرت امام(ره) و نامگذاری هفته وحدت علاوه بر این که خواب آشفته دشمنان را ناآرام تر کرد بلکه فرصتی برای انسجام بیشتر مسلمانان جهان شد چرا که وحدت و همدلی رمز اقتدار، پیشرفت و پیروزی در میدان های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در مقابل دشمنان جهان اسلام است

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

خطیب نمازجمعه این هفته تهران از رئیس‌جمهور خواست به وعده‌هایی که به مردم داده است، عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران، در خطبه‌های دوم این نماز، گفت: رئیس‌جمهور وعده‌هایی در حوزه‌های مختلف، از جمله اقتصاد و معیشت به مردم داده است که از او درخواست داریم، به این وعده‌ها عمل کند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: عملی‌کردن وعده‌ها، مردمی‌بودن، درد مردم را از نزدیک لمس‌کردن، عادل بودن، توسعه فرهنگ امید، مبارزه با فساد، بهبود روابط با کشورهای مختلف و در نهایت پیروی از رهنمودهای حکیم دوران، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای از جمله انتظارت مردم از دولت چهاردهم است که باید عملی شود.

 وی با بیان اینکه کسری بودجه شایسته نظام اسلامی نیست، گفت: بنابراین در بودجه‌ریزی طوری برنامه‌ریزی کنند که درآمدها و هزینه‌ها با هم تطابق داشته باشند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش به آغاز هفته وحدت اشاره و تأکید کرد: وحدت قائم به حیات است، متلاشی‌شدن و تفرقه در جامعه علامت مرگ آن است، اما وحدت نشانه زنده‌بودن جامعه است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه در اختلاف همگان ضرر خواهند کرد و نزاع کار عقل نیست، اظهار کرد: نزاع، کار شیطان و وهم است.

وی به جایگاه اتحاد اشاره کرد و افزود: همگان باید حریم یکدیگر را حفظ کنند. شرف بنده خدا از خانه خدا نزد خداوند بیشتر است.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران ادامه داد: حق همدیگر را پایمال نکنیم و نسبت به یکدیگر ایثار و محبت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه حفظ کیان امت اسلامی در جهان اسلام در وسعت جغرافیایی، حفظ کرامت امت اسلامی، افزود: افزودن بر اقتدار آن، همت برای بالابردن غنای اقتصادی کشورهای اسلامی و امر وحدت از اولویت‌های جهان اسلام است، به همین دلیل مهم‌ترین سلاح دشمن برای استعمار، همواره ایجاد تفرقه بوده است.

وی اضافه کرد: امروز دشمن با اساس اسلام در حال جنگ است و کاری به شیعه و سنی ندارند و مساجد را مورد هدف قرار می‌دهند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، امت اسلامی را مکلف کرده است که در برابر دشمنان قوی باشند، اظهار کرد: اگر مسلمانان ضعیف شوند، دشمنان که گرگ، خشن، خودخواه، مستکبر و طاغوتی هستند، به شما آسیب می‌زنند و برای اینکه زیر پا له نشویم، باید تجهیزات کافی داشته باشیم تا آنها بترسند.

 حجت‌الاسلام صدیقی به اهمیت غدیر نیز اشاره و تأکید کرد: غدیر بیمه‌کردن آخرین ذخیره زندگی بشر و مدل حکمرانی و سبک زندگی است.

 

 وی ادامه داد: غدیر پیش از پیروزی انقلاب زنده نشد، اما امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی، قطره‌ای از غدیر را زنده کرد و سبب شد زندگی مردم ایران اسلامی، الهی و تابع ولایت‌فقیه شود.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران اضافه کرد: برقراری عدالت در سراسر عالم بشریت، رفع ظلم، گناه و نفاق هدف منجی است و این سیاست برای همه افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها، از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین‌المللی محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: در زمان ظهور، مردم ظلم‌ستیز می‌شوند و هیچ بزرگی، به کوچکی ظلم نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دست همه برادران اهل‌سنت را می‌فشاریم و هر جا مظلومی سراغ داریم حامی آن هستیم، گفت: خواه آن مظلوم شیعه و خواه سنی باشد.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران تصریح کرد: دین ما، دین ستم سوز و طاغوت گریز است و قرآن کریم مسئله طاغوت‌ستیزی را رکن دین می‌داند.

حجت‌الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه باید موانع وحدت را از میان برداشت و برای تحقق این مهم باید نخبگان و دلسوزان در کشورهای مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، خاطرنشان کرد: آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم، دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

وی همچنین به دیدار اعضای هیئت دولت چهاردهم با رهبر معظم انقلاب اشاره و تأکید کرد: رهبر انقلاب در این دیدار ۱۳ نکته راهبردی را بیان فرمودند که همه مردم توقع دارند دولت محترم این نکات را در دستور کار خود قرار دهند که یکی از این نکات توجه فوری به اولویت‌ها است.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران ادامه داد: افزایش ارزش پول ملی، بهبود معیشت مردم، بهبود شرایط اشتغال و ازدواج جوانان، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، فرهنگ‌سازی در جهت اینکه برخی از نیروهای مرئی و نامرئی با تولیدکنندگان برخورد مناسبی ارائه دهند، از جمله این اولویت‌ها است.

حجت‌الاسلام صدیقی اضافه کرد: برخی از سرمایه‌داران از سرمایه‌گذاری در کشور هراس دارند، سرمایه‌ای که سبب اشتغال، بهبود معیشت مردم، تسهیل روند ازدواج جوانان و آبادانی کشور می‌شود، دنیاورزی نیست، بلکه عین توجه به آخرت است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید در این باره دقت کنند تا افرادی که قدرت مالی دارند، آنها را تحت امنیت برای سرمایه‌گذاری در کشور قرار دهند و از آنها حمایت کنند

Correspondent: Ali Bagheri Kakash