🌐 پایگاه خبری بوعلی 🌐

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

🌐 پایگاه خبری بوعلی 🌐

نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ
متولد 1996 در MIS ، خبرنگار و روزنامه نگار
شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوای دیجیتال( کد شامد): 1-1-765329-64-0-1
در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند و روح ها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ اما در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، و روح‌ ها میروند به قعر جهنم؛ فرقش این است؛ لذا این خیلی خطرناک‌تر است.
نوشتن، یک عمل هنرى است ؛زیادتر نگویید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. این‏ها آن وظایف ماست

🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻🌹🌹🌻

💮بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ💮

اَللَّـهُ لَا إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْ‌ضِ ۗ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ کُرْ‌سِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضَ ۖ وَلَا یَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ﴿٢٥٥﴾
لَا إِکْرَ‌اهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَیَّنَ الرُّ‌شْدُ مِنَ الْغَیِّ ۚ فَمَن یَکْفُرْ‌ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللَّـهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْ‌وَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّـهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ﴿٢٥٦﴾
اللَّـهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِ‌جُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ‌ ۖ وَالَّذِینَ کَفَرُ‌وا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِ‌جُونَهُم مِّنَ النُّورِ‌ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَـٰئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ‌ ۖ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ﴿٢٥٧﴾

🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹🌻🌻🌹

بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
  • ۱۳ مرداد ۰۳، ۰۴:۰۸ - Mohsen Tohidi
    👌🌷
logo-samandehi پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی

۶۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد که وقفه ای در جلسات هیات دولت ایجاد نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه ایشان گفت: باید عرض کنم که اگرچه سخت است، اما اعضای هیات دولت هم در جلسه عادی هیات دولت که روز گذشته در دقایق ابتدایی این واقعه ناگوار و هم جلسه فوق العاده‌ای که صبح امروز به ریاست آقای مخبر برگزار شد، محور اساسی صحبت اعضای دولت در کنار یاد و خاطره حضرت آیت الله رییسی این بود که مسیر خدمتی که شهید آیت الله رئیسی برقرار کردند هرگز نباید دچار وقفه شود.

 

وی ادامه داد: همواره تاکید دکتر رئیسی این بود که این مسیر خدمتی که برای مردم وجود دارد هرگز نباید دچار وقفه شود و حتی تاکید داشتند که روز تعطیل فقط برای مردم تعطیل است و کسی که در اینجا مسئولیت پذیرفته است باید در ساعات مختلف شبانه روز به صورت مضاعف تلاش کند و همه جمع کلامشان این بود که برای ادای دین به این شهدای بزرگوار این مسیر را ادامه دهیم.

 

وی افزود: از همین رو هیات دولت در روز قبل مصوباتی داشت. برای مثال آئین نامه ضریب حقوق کارکنان دولت اصلاح شد، لایحه موافقت نامه بین ایران و سوریه نهایی شد و به تصویب رسید که کمک می کند به تسهیل استرداد محکومان و در کنار این مصوبات جاری از روز قبل معاون اول شش کمیته اجرایی را برای مدیریت امور اجرایی این ایام ایجاد کردند ، برای مثال کمیته حقوقی و اقتصادی چه دربازار‌های مالی و چه مصرفی، کمیته رسانه و کمیته بین الملل برای درخواست حضور که از کشور‌های مختلف با آن مواجه هستیم. گزارش‌های بسیار خوبی هم از اعضای کمیته دریافت شد.

 

بهادری جهری افزود: در حوزه کمیته سیاست خارجی با توجه به شهادت آقای امیر عبداللهیان، آقای باقری مدیریت امور را در دست گرفتند. در حوزه اقتصادی هم وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشاورزی هریک گزارش هایی داشتند و خدارو شکر مسیر عهدی که دولت با مردم داشتند با دقت پیش می رود. یکی از برکات وجودی آقای رئیسی این وفاق و ایجاد وحدتی است که در سایر نهاد‌ها این تعامل را به خوبی نشان میدهد.

 

وی گفت: دولت برای اعلام عزای عمومی پیشنهاداتی داشت که نهایی شده و امروز اطلاع رسانی خواهد شد. تصمیم دولت این بود که آزمون‌های امتحانات دانش آموزان منظم برگزار شود. تاکید هیات وزیران این بود که اعلام عزای عمومی حتی الامکان خللی در آزمون‌های نهایی نداشته باشد و آزمون‌ها با قوت ادامه خواهد یافت.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

رهبر انقلاب در پیامی شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان گرامی ایشان را در سانحه هوایی تسلیت گفتند.

 

متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

انا لله و انا الیه راجعون

 

با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

 

این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد.

 

رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد.

 

در این حادثه‌ی سنگین شخصیت‌های برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند.

 

اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

 

در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

طحان نظیف گفت: شورایی متشکل از روسای قوا و معاون اول رئیس‌جمهور باید تشکیل شود تا ترتیبی را اتخاذ کنند که ظرف ۵۰ روز رئیس‌جمهور انتخاب شود.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره پیش بینی‌های قانون اساسی در خصوص زمان فوت رئیس جمهور گفت: قانون اساسی پیش‌بینی‌های لازم را برای این شرایط داشته است.

 

وی اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی با موافقت مقام معظم رهبری، معاون اول رئیس‌جمهور اختیارات و مسئولیت‌های رئیس جمهور را برعهده خواهد داشت همچنین شورایی متشکل از روسای قوه مقننه و قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور باید تشکیل شود تا ترتیبی را اتخاذ کنند که ظرف ۵۰ روز رئیس‌جمهور انتخاب شود.

 

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: همان‌طور رهبر انقلاب در روز گذشته فرمودند هیچ خللی از لحاظ ترتیبات قانونی کشور وجد ندارد امور بر مدار قانون طبق آنچه که در قوانین پیش‌بینی شده پیگیری خواهد شد و هیچ خللی در امور مردم و کشور صورت نمی‌پذیرد.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

آیت‌الله رئیسی و همراهانش در پی سانحه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ خادم‌الرضا، خادم جمهور ایران، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در راه خدمت به مردم در سانحه هوایی بالگرد در منطقه «ورزقان» آذربایجان شرقی به درجه رفیع شهادت رسید.

 

آقای رئیسی، رئیس‌جمهور جهادی، مردمی و محبوب دیروز برای بازدید از «سد خداآفرین» و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود.

 

بالگرد حامل رئیس‌جمهور هنگام عزیمت از این سد به مقصد «پالایشگاه تبریز» به علت شرایط نامساعد آب‌وهوایی دچار سانحه شد.

 

با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی واکنش سریع برای امداد به رئیس‌جمهور و همراهانش، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه‌دیده به علت مه‌آلود بودن هوا و سخت‌گذر بودن منطقه جنگلی و کوهستانی، ساعت‌ها به طول انجامید.

 

سرانجام بامداد امروز گروه‌های امدادی مردمی و هلال‌احمر با استفاده از پهپاد‌های ایرانی ردیاب، بالگرد سانحه‌دیده را کشف کردند.

 

در این سانحه هوایی، آقای «رئیسی» رئیس‌جمهور و همراهان او از جمله آقای «امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «آیت‌الله آل‌هاشم» امام جمعه تبریز، «رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند.

 

در پی این سانحه هیئت دولت دقایقی پیش تشکیل جلسه فوق‌العاده داد.

 

هیئت دولت زمان و مکان دقیق مراسم وداع با پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای همراه ایشان را متعاقباً به اطلاع ملت بزرگ و وفادار ایران خواهد رساند.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

 

 

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

 

 

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

 

 

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: امیدواریم خداوند متعال رئیس‌جمهور محترم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند.

 

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا (ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

منتظری گفت: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلا قابل پذیرش نیست.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جلسه شورای معاونین، با تبریک ایام دهه کرامت و ولادیت امام رضا (ع) به بیان حدیثی از آن حضرت پرداخت و گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید: رحمت خدا بر بنده‌ای که امر ما را زنده کند، دانش‌های ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد، اگر مردم، زیبایی‌های سخنان ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند.

 

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح اهمیت این حدیث ادامه داد: بیداری افکار عمومی و دانشجویان در غرب و اروپا و اعتراض آنها به جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اعمال می‌کند؛ مصداق کوچکی از این حدیث است، اگر کلام حق به گوش مردم برسد فطرت بشری بیدار می‌شود و به مسیر هدایت حرکت می‌کنند.

 

وی ضمن انتقاد از مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش ساعت کاری گفت: تصویب چنین مصوبه‌ای از سوی یک مجلس انقلابی بعید بود و کاهش ساعت کاری با شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» هم خوانی ندارد.

 

منتظری تصریح کرد: تعطیلی شنبه با استدلال اینکه از نظر اقتصادی دچار مشکل هستیم اصلا قابل پذیرش نیست، اکثریت قاطع مردم در ایران ارتباط اقتصادی با خارج از کشور ندارند و در خصوص آن اقلیت می‌توان تدابیر خاص دیگری اندیشید و درصد اندکی از ادارات و بانک‌ها می‌توانند مشکل اقتصادی تجار و کسانی که ارتباط بین المللی و اقتصادی با خارج از کشور دارند را مرتفع کنند، لذا اینکه بخواهیم با تصویب این مصوبه اکثریت را فدای اقلیت کنیم خلاف عقل، منطق، روش و رویه اسلاف ماست.

 

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم توجه به پرونده‌های مرتبط با اقتصاد کشور در جهت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: ارجاع پرونده‌هایی که مرتبط با مسائل تولیدی و اقتصادی است را در اولویت قرار دهید و این دست پرونده‌ها با نهایت سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گیرند.

 

 منتظری تصریح کرد: در پرونده‌هایی که در هیأت عمومی مطرح می‌شود اصل خلاصه نویسی رعایت شود؛ گزارش ارائه شده گویا و استنادات خوب و جامع داشته باشد و در گردش کار پرونده از تکرار پرهیز شود.

 

رئیس دیوان عالی کشور در این جلسه با اشاره به اهمیت مدیریت درخواست‌های اعاده دادرسی در شعب گفت: سوابق پرونده‌های اعاده دادرسی قبل از ارجاع پیوست شود.

 

 منتظری ضمن انتقاد از افزایش پرونده‌های وارده به دادگاه‌های تجدیدنظر بر لزوم توجه به مؤلفه‌های اتقان آراء تاکید کرد.

 

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدکریمی معاون قضایی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم نکونام مشاور ریاست دیوان عالی کشور، دکتر عبدالحمید مرتضوی معاون نظارت دیوان عالی کشور، دکتر جمال انصاری معاون برنامه ریزی و امور عمومی دیوان عالی کشور، علی اکبر بختیاری عضو معاون و رئیس دفتر ریاست دیوان عالی کشور ضمن بیان نقطه نظرات، گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود ارائه دادند.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به پرسش رسانه ها، مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا را در عمان تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به پرسش رسانه‌ها درباره اخبار منتشر شده درباره مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در عمان گفت: این مذاکرات یک «روند درحال انجام است».

 

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین تصریح کرد: «این مذاکرات نه اولین بود و نه آخرین خواهد بود.»

 

تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از منابع آگاه خبر داده بود که دو مقام ارشد دولت بایدن هفته پیش در عمان با مقام‌های ایرانی به صورت غیرمستقیم گفتگو کردند.

 

این رسانه آمریکایی ادامه داد که پیشتر و در ژانویه ۲۰۲۴ نیز مذاکرات مشابهی در عمان برگزار شده بود. در این دور از گفتگو‌ها برت مک گورک، مشاور ارشد جو بایدن در خاورمیانه و آبرام پیلی، نماینده موقت آمریکا در امور ایران حضور داشتند.

 

آکسیوس به نقل از دو منبع خود نوشت که مک گورک و پیلی سه شنبه (۲۵ اردیبهشت) وارد عمان شده و با میانجی گران میزبان دیدار کردند. مشخص نیست چه کسی به نمایندگی از ایران در این مذاکرات شرکت کرد.

 

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع خود ادعا کرد که گفتگو‌ها درباره فعالیت‌های ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه و نگرانی‌های آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای ایران متمرکز بود.

 

ایران پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله در ۱۶ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفت. اما پس از ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ (دی ماه ۱۳۹۵) و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتاً با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۸ می ۲۰۱۸)، در دو مرحله تحریم‌های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

 

اجرای نامتوازنِ این توافق از یک طرف و فشار‌های ناشی از اعمال و تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا از طرف دیگر، باعث شد تا یکسال پس از خروج آمریکا از برجام، نهایتاً در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ (۸ می ۲۰۱۹) شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تصمیماتی در راستای متوقف کردن گام به گام اجرای اقدامات داوطلبانه تعهدات هسته‌ای با اعطای فرصت‌های ۶۰ روزه به دیپلماسی، اتخاذ کند.

 

ایران تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام به تمامی تعهداتش ذیل این توافق عمل کرد تا به کشور‌های اروپایی که وعده می‌دادند آثار خروج واشنگتن از توافق را جبران می‌کنند، فرصت دهد تا برای تحقق این وعده تلاش کنند. اما با توجه به اینکه کشور‌های اروپایی به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند، در چند گام تعهداتش ذیل برجام را کاهش داد. کاهش تعهدات ایران بر اساس مفاد توافق هسته‌ای برجام صورت گرفت.

 

دولت دموکرات جو بایدن پس از روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱، اقدام یکجانبه دولت سابق این کشور را برای خروج از توافق ایران و گروه ۱+۵ محکوم کرد، اما تاکنون دربرابر هرگونه اقدام معتبر برای جبران رفتار نادرست گذشته کوتاهی کرده و سیاست‌های فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را در پیش گرفته است.

 

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه پی در پی به بهانه‌های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته‌ای و حقوق بشر تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرده است.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

رئیس فدراسیون فوتبال از دریافت ۲۵ سکه از سوی ۳ عضو این فدراسیون و یک فرد رسانه‌ای در پرونده فساد در فوتبال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره پرونده فساد در فوتبال اظهار کرد: واقعیتش این است که ممکن است فساد در فوتبال وجود داشته باشد. نهادی گزارشی به من داد که وجود ۳ نفر از پرسنل فدراسیون فوتبال در این پرونده را مطرح کرد که مربوط به سال ۱۴۰۰ بود که بنده در آن زمان فدراسیون نبودم. اما نوع موضوع را دقت کردم فساد مربوط به بحث رشوه است.

 

او افزود: بحث رشوه نمی‌تواند در کمیته‌های اخلاق، انضباطی و ارگان قضایی فدراسیون فوتبال بررسی شود و باید این پرونده به دادگستری برود. اگر این تخلف ثابت شد به کمیته اخلاق ارجاع داده می‌شود و این کمیته هم تنبیهاتی جدی در نظر می‌گیرد. اکنون این پرونده در اختیار مقامات قضایی کرمان است و اطلاعات در حدی است که این نهاد به ما داده و اطلاعات بیشتری من ندارم. خودم و دوستان به این نتیجه رسیدیم که فعلا این همکاران را از فعالیت تعلیق کنیم تا ببینیم وضعیت پرونده به چه صورت است. اگر خدای نکرده فسادی بوده باشد بدون اغماض و چشم پوشی، هم اعلام می‌کنیم و هم از کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم خواهیم کرد و این قانون است.

 

تاج گفت: هر کسی که در فوتبال این اتفاقات را رقم بزند به هر شکل و نوعی که باشد برخورد جدی و قاطعی از سوی فدراسیون فوتبال و مقامات ورزش صورت می‌گیرد. من از کسی شنیدم که فردی چند سال پیش به او پیشنهاد سکه در کرمان داده است که من او را اخراج کردم و تمام شد. چیزی که مهم است این است که هیچکس نباید مسئله را جدی نگیرد و پیگیری نکند. اگر چیزی هست که جنبه کیفری و قضایی ندارد در آن صورت آن فرد می‌تواند به ارگان قضایی فدراسیون فوتبال شکایت کند. اگر جنبه کیفری دارد دادگستری هر استان و مقامات قضایی و نهاد‌هایی که نظارت بر این بخش‌ها را می‌کنند مدارک خود را به این نهاد‌ها بدهند.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه قبلا هم چنین رشوه‌هایی بوده است، گفت: سال ۱۴۰۰ یک بحث رشوه در شهر بابک کرمان رخ داده بود که کمیته اخلاق ۴، ۵ سال رای به محرومیت متخلفان داد. اما درباره این پرونده به من گفتند که مشخصه فساد و رشوه صورت گرفته است و این پرونده باید به دادگستری برود تا رسیدگی شود. مبلغ فساد را مقامات دادگستری اعلام کنند بهتر است و شاید مناسب‌تر این است که آنها بگویند. من اطلاعاتی دارم که رقم و مبلغ فساد در فوتبال چقدر است.

 

تاج بیان کرد: ۳ نفری که از حوزه فدراسیون فوتبال همراه با یک فرد رسانه‌ای مطرح شده‌اند، هر کدام حدود ۲۵ سکه دریافت کرده‌اند که نمی‌دانم دلیل پرداخت چه بوده است. این پرونده در حالت بازپرسی و در اختیار قاضی است و باید تفهیم اتهام کند و این افراد را خواسته و بعد آزاد کرده و حتی وثیقه هم نگرفته است. اگر اثبات شود مطمئنا در حوزه فوتبال هم محرومیت جدی است و اگر نبود، ما و دادگستری اعلام می‌کنیم چنین چیزی وجود ندارد.

 

او درباره اینکه اگر افراد متخلف تبرئه شوند دوباره به فوتبال برمی‌گردند، گفت: قاعدتا همین است و کسی که تبرئه می‌شود مشخصا حقی هم از او ضایع شده است که چنین صحبتی مطرح شده است.

 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه خداداد افشاریان و سهیل مهدی از فعالیت فوتبالی خود تعلیق شدند، گفت: نه، خودشان کناره گیری کردند و موافقت کردیم. هم درخواست فدراسیون فوتبال و هم خواسته خودشان بوده است که این‌ها کناره گیری کنند و هر چه قاضی پرونده بیان کرد ما مجری آن هستیم.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

 

۱ ـ یادداشت پیش روی فقط یک هشدار است و البته هشداری جدی و تعیین‌کننده و اگر از افرادی نام برده می‌شود برای اشاره به مستندات است و ـ خدای نخواسته ـ در پی ایراد اتهام به آنان نیست، اگرچه غفلت و بی‌توجهی آن عزیزان را نفی نمی‌کند. بخوانید!

 

۲ ـ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی خود کلیات لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن ـ در صورت تصویب شورای نگهبان ـ علاوه‌ بر جمعه، روزهای شنبه نیز به تعطیلات رسمی کشور اضافه می‌شود! قرار بود نمایندگان محترم مجلس از میان دو روز پنجشنبه و شنبه، یکی را برای افزودن به تعطیلی جمعه برگزینند و نهایتاً روز شنبه را برگزیدند!

۳ ـ نگارنده بعد از ظهر همان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری فارس، درباره خطای فاحش نمایندگان در گزینش «شنبه» به جای پنجشنبه و بی‌پایه بودن استدلال و دلایلی که برای این اقدام خود مطرح می‌کردند، توضیحات مستندی داشتم که نیازی به طرح مجدد آن نیست. این مصاحبه با عنوان «چرا درباره تعطیلی شنبه به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید»؟! در کیهان چهارشنبه و بسیاری از خبرگزاری‌ها آمده است و می‌توان به آن مراجعه کرد. یادداشت پیش روی اما، موضوع دیگری را دنبال می‌کند و آن تلاش ـ احتمالاً ناخودآگاه ـ برخی از نمایندگان موافق طرح برای دور زدن شورای محترم نگهبان و یا اثرگذاری بیرونی بر این شورا با هدف تصویب لایحه یادشده است!

۴ ـ عصر چهارشنبه و بعد از تصویب لایحه که صبح همان روز صورت گرفته بود، برادر عزیزمان آقای ولی اسماعیلی، رئیس محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم با اشاره به تصویب تعطیلی شنبه‌ها در صحن مجلس، اظهار داشت: « اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعطیلی شنبه‌ها موافق بودند زیرا معتقد بودند نباید فرصت‌های تعامل اقتصادی با جهان را از دست بدهیم»! به گزارش تسنیم، ایشان در ادامه این مصاحبه می‌گوید: « از دفاتر ۳ مرجع تقلید و همچنین دفتر رهبر انقلاب درباره تعطیلی شنبه‌ها استفتاء کرده‌ایم و هر سه مرجع تقلید و همچنین دفتر رهبر انقلاب با تعطیلی شنبه‌ها مشکلی نداشتند. این مسئله به معنای آن است که این مصوبه از نظر شرعی مشکلی ندارد»!

۵ ـ‌ همان روز معلوم شد که اظهارات ایشان درباره موافقت دفتر رهبر معظم انقلاب واقعیت ندارد! و برخی از مراجع محترم نیز تاکید کردند که به هیچ استفتائی پاسخ شفاهی نمی‌دهند بلکه پاسخ حضرات تنها هنگامی معتبر است که به صورت کتبی و با مُهر مرجع مورد سؤال باشد که معلوم شد چنین فتوائی با این خصوصیات صادر نشده است!

۶ ـ در همین حال، به گزارش خبرگزاری مهر، جناب آقای محسن پیرهادی عضو محترم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده بود که «از دفتر حضرت آیت‌الله «سیدمحمدعلی علوی گرگانی» به صورت کتبی درباره این موضوع استفتاء گرفته‌اند» و حال آنکه این مرجع بزرگوار تقلید در اسفندماه سال ۱۴۰۰ و در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفته‌ و به جوار رحمت خدای مهربان پیوسته‌اند‌! البته با شناختی که از تعهد و تقوای برادر عزیزمان جناب آقای پیر‌هادی داریم، بی‌تردید ایشان در این نقل‌قول دچار خطای لفظ شده‌اند و با قاطعیت می‌توان گفت که بیان یادشده از جانب این برادر، غیر از «سهو لسان» با هیچ تفسیر دیگری نمی‌تواند همخوانی داشته باشد.

۷ ـ اصل ۹۴ قانون اساسی تاکید و تصریح می‌کند که «کلیه مصوبات مجلس شورای اسلامی باید به شورای نگهبان فرستاده شود. شورای نگهبان موظف است آن را حداکثر ظرف ده روز از تاریخ وصول از نظر انطباق بر موازین اسلام و قانون اساسی مورد بررسی قرار دهد و چنانچه آن را مغایر ببیند برای تجدید نظر به مجلس بازگرداند. در غیر این صورت مصوبه قابل اجرا است‏». 

به بیان دیگر، انطباق یا عدم انطباق مصوبات مجلس با قوانین اسلامی و اصول قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است که از ۶ فقیه مجتهد و آگاه و ۶ حقوقدان برجسته تشکیل شده است.

۸ ـ بدیهی است که مراجع عظام تقلید در تشخیص شرعی یا غیرشرعی بودن یک دیدگاه خبره و صاحب‌نظرند ولی اولاً؛ لازمه تأیید مصوبات مجلس آن است که با شرع و قانون اساسی مخالف نبوده و مغایرت نداشته باشد و تشخیص عدم مغایرت با قانون اساسی در تخصص شورای نگهبان است که از ۶ فقیه مجتهد و ۶ حقوقدان برجسته برخوردار است و خود فقهای دیگر با وجود احترام و دانش فراوانی که دارند، داعیه تشخیص مغایرت یک مصوبه با قانون اساسی را ندارند. ثانیاً؛ در حکومت اسلامی و امور حاکمیت دو مقوله شرع و قانون اساسی در بسیاری از موارد، با یکدیگر پیوندی مستحکم و جدائی‌ناپذیر دارند که الزاماً بایستی در ترکیبی از فقهای خبره و حقوقدانان برجسته درباره مغایرت یا عدم مغایرت یک مصوبه با هریک از دو مقوله یادشده اظهارنظر شود.

۹ ـ اکنون سؤال این است که چرا برخی از نمایندگان موافق مصوبه تعطیلی شنبه‌ها در اقدامی که تاکنون سابقه نداشته و چه بدانند و چه نخواسته باشند و ندانند، مصداق روشنی از «دور زدن قانون» است، نمایندگان یادشده قبل از اعلام نظر شورای نگهبان درباره مصوبه مورد اشاره، به دفتر رهبر معظم انقلاب و شماری از مراجع محترم تقلید مراجعه کرده و از آن بزرگواران درباره مصوبه تعطیلی شنبه‌ها نظر خواسته‌اند؟! که البته معلوم شد ادعای موافقت دفتر رهبر معظم انقلاب خلاف واقع است و آنچه از قول مراجع محترم نقل کرده‌اند نیز سندیت ندارد!

نمایندگان محترم مجلس می‌دانند که مصوبات مجلس برای تأیید عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی باید به شورای نگهبان برود. بنابراین چرا این روال تعریف‌شده قانونی را نادیده گرفته‌اند؟! آیا ـ خدای نخواسته ـ درپی آن بوده‌اند که با گرفتن تایید برخی از مراجع، شورای نگهبان را در اعلام مغایرت مصوبه با مبانی اسلامی یا قانون اساسی، تحت فشار قرار بدهند؟! 

۱۰ ـ حالا به اظهارات جناب آقای ولی اسماعیلی، رئیس محترم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توجه کنید، ایشان بعد از آن که اعلام می‌کنند: « از دفاتر ۳ مرجع تقلید و همچنین دفتر رهبر انقلاب درباره تعطیلی شنبه‌ها استفتاء کرده‌ایم و هر سه مرجع تقلید و همچنین دفتر رهبر انقلاب با تعطیلی شنبه‌ها مشکلی نداشتند»! نتیجه می‌گیرند که: «این مسئله به معنای آن است که این مصوبه از نظر شرعی مشکلی ندارد»! 

به بیان دیگر این بخش از اظهارات مورد اشاره ـ با عرض پوزش ـ این احتمال را قوت می‌بخشد که منظورشان از به میان کشیدن نظر مراجع (که خلاف واقع نیز بود)، تحت تاثیر قرار دادن نظر شورای نگهبان بوده است!

۱۱ ـ صرف‌نظر از غیر واقعی بودن نسبت‌های یادشده به بیت رهبر معظم انقلاب و برخی از مراجع محترم، این پرسش در میان است که آیا اقدامات مورد اشاره حکایت از آن ندارد که دست‌اندرکاران اصلی مصوبه یادشده نیز از مغایرت آن با احکام اسلامی و قانون اساسی باخبرند! و اکنون از شورای محترم نگهبان این انتظار در میان است که مانند همیشه درباره مصوبه مورد اشاره نیز بیرون از برخی نظرات غیرکارشناسانه اعلام نظر فرمایند.

مقاله: حسین شریعتمداری 

منبع: خبرگزاری فارس 

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

دادستان عمومی و انقلاب دزفول از رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با دستور قضایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ مهدی آماده دادستان عمومی و انقلاب دزفول اظهار کرد: باهدف حفظ اراضی کشاورزی و باغ‌ها، دستور قضایی در خصوص ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان صادر و اجرا شد.  

وی افزود: این اقدام در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و با حضور دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط در یک مجموعه ۵۰ هکتاری مشتمل بر ۶۰ قطعه کشاورزی منطقه قلعه‌نو، اجرا شد و با تخریب دیوارکشی‌های غیرمجاز، این اراضی به وضع سابق بازگشت.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول تصریح کرد: نظارت بر صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و حفظ اراضی کشاورزی و باغ‌ها یکی از تکالیف دادسراهاست و با هرگونه تخلف در این زمینه قاطعانه برخورد می‌شود.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: بابت تعطیلی شنبه‌ها از مجلس گله داریم و البته امیدواریم شورای نگهبان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛ حجت الاسلام حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: خدا را شکر باران رحمت الهی سراسر میهن را گرفت. انشاءالله سال پُر بارشی پیش رو خواهیم داشت. برخی مناطق به‌خصوص مشهد مقدس گرفتار سیلاب شد و غافلگیری رخ داد، با خانواده جان باختگان همدردی می‌کنیم و انشاءالله برای مسئولان این یک درس باشد؛ سال‌هایی کم بارش بود؛ باید آمادگی باشد تا خسارت‌های جانی کم باشد.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) گفت: به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب، حال و هوای کتابخوانی در کشور حاکم است و به همین مناسبت از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمازجمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌ها تشکر و از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تقدیر می‌کنیم.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه فرصت برگزاری نمایشگاه کتاب، یاد کتابخوانی و مطالعه را در کشور زنده می‌کند، افزود؛ راهی جز مطالعه مفید برای رشد فرهنگی نداریم. جزو معدود کشور‌هایی هستیم که با این کیفیت و کمیت این رخداد در آن برگزار می‌شود و حضور رهبر فرزانه با این میزان علاقه به کتاب برای جوانان یک فرصت تاریخی است.

 

وی درباره تصویب طرح تعطیلی شنبه ها توسط مجلس گفت :گله‌ای دارم بابت تعطیلی شنبه‌ها در مجلس آن هم در شرایط فعلی . حتما آن ها دلایل خاص خود را داشتند و شورای نگهبان در این مسئله فرصت دارد این موضوع را حل و فصل کند.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری درباره موضوع حیاتی جمعیت گفت: برای شرایطی که ما در آن قرار داریم هر روز، روز جمعیت است و همه مردم و مسئولین در این زمینه وظیفه دارند. ما باید در این زمینه بیشتر اقدامات عملی داشته باشیم.

 

وی درباره مشکل مسکن در کشور گفت: در تهران ۵۱ درصد مستاجر هستند؛ در کشور این عدد ۳۱ درصد است که بسیار بزرگ است. بهبود این وضعیت باعث بهتر شدن حال مردم می‌شود. از مجلس یازدهم تشکر می‌کنیم که در روز‌های پایانی خود قانونی را در باب بهبود شرایط مسکن تصویب کرد.

 

او اظهار کرد: همکاری خوب میان مجلس و دولت و شورای نگهبان باعث اجرایی شدن قوانین درست می‌شود و از همه عزیزان که برای این قانون اقداماتی انجام دادند تشکر می‌کنیم؛ اکنون مطالبه ما اجرای این قانون است.

 

وی درباره موضوع پوشش و حجاب گفت: این موضوع فرهنگی است. پنج و نیم درصد از سبد مصرفی هزینه زندگی مردم مربوط به پوشاک و حجاب است و از دو جهت این موضوع مورد عنایت است. دشمنان ما می‌دانند و به دلیل بازار فعال این موضوع توجه خاصی به پوشاک و پوشش ما دارند. در بازار پوشاک حجم قابل توجه‌ای قاچاق و واردات در حال انجام شدن است. در همه موارد در این زمینه نیازمند اعمال شاخص‌های حکمرانی دینی و اسلامی و ایرانی هستیم.

 

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: متاسفانه در طراحی پوشاک ضعیف هستیم و بیشتر کپی از کار‌های غربی می‌کنیم. دشمن فعال است که ذائقه جوانان ما را تغییر دهد، مجموعه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش ما باید به این مسئله توجه داشته باشند. سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باید در این زمینه مراقب باشند.

 

وی درباره غزه گفت: رژیم صهیونیستی در وضعیت خفت بار است. هفت و نیم ماه شاهد مقاومت ملت مظلوم فلسطین هستیم.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تحریم رژیم صهیونیستی به فیفا

به گزارش پایگاه خبری بوعلی ؛مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به پیشنهاد کنفدراسیون فوتبال آسیا فردا در کنگره فیفا برای تحریم رژیم صهیونیستی رای گیری خواهد شد.

 

طبق گزارشی که الشرق الاوسط آماده کرده است، مشخص شد که این پیشنهاد در فروردین ۱۴۰۳ به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده و تیم‌های الجزایر، اردن، سوریه و یمن در اجلاس سالانه حمایت از مردم غزه، به صورت مستقل به فیفا نامه‌ای برای تحریم اسرائیل ارسال کردند.  

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

یک شهروند اهوازی به جای هزینه‌های مراسمِ اربعین و سالگردِ درگذشتِ پدرش، یک مدرسه در روستایی از توابع شهرستان آبادان ساخت.

 

 

عبدالقادر حمادی با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه مدرسه‌سازی تصمیم گرفت به جای هزینه‌های روزِ چهلم و سالگردِ درگذشت پدرش مدرسه‌ای را در روستای سادات از توابع شهرستان آبادان ساخت.

 

اهالی این روستا می‌گویند کمبود فضای آموزشی باعث شده تعدادی از دانش‌آموزان ترک تحصیل کنند.

 

مدرسه یادشده با عنوانِ «مدرسه‌ی زنده‌یاد حاج حسن حمادی» می‌تواند ۱۲۰ دانش‌آموز را پوشش دهد.

Correspondent: Ali Bagheri Kakash

Correspondent: Ali Bagheri Kakash